Annuleren
Zoeken
×
  • Geen resultaten

    We konden voor de zoekopdracht geen resultaten vinden.

  • Aan het zoeken

    De resultaten voor de zoekopdracht worden verzameld.

GATE15 sleurt u door de examens

Nieuws

GATE15 sleurt u door de examens: sporten

Het nieuwe jaar is van start gegaan en daar horen natuurlijk goede voornemens bij. Heb jij ook wat extra eindejaarskilo’s (wij steken het op de kroketten) verzameld die je eraf wil zweten, maar denk je geen tijd te hebben tijdens de examens? Geen nood, want GATE15 heeft de vijf beste sportoefeningen verzameld die je perfect tijdens de blok kunt doen! 

1. Loop naar de bib, STUDY360-locatie of je examen

We beginnen met een simpele work-out. In plaats van je al wandelend te verplaatsen, zet je het nu te pas en te onpas op een lopen. Even naar de broodjeszaak? Spreek even de Usian Bolt in je aan en race jezelf er naartoe. Naar de bib of STUDY360? Ren alsof je leven (en een mogelijke studeerplekje) ervan af hangt. Onderweg naar je examen? Trek die loopschoenen al maar aan, want met een degelijke 20 minuten beweging voor je examen zou je ook nog eens beter scoren!

2. Vervang die bureaustoel door een wall-sit.

Nog een prima oefening om die goede voornemens in daden om te zetten is de volgende. Zet je in zithouding tegen een muur naar keuze. Probeer hierbij je knieën en heupen in een hoek van 90 graden te houden. Neem vervolgens je boek erbij en blijf zitten tot je een volledige pagina klaar hebt.

3. Hou je boeken in balans

Voor deze oefening ga je best op zoek naar je twee zwaarste boeken. Hou in elk hand één boek vast en strek je armen naast je uit. Probeer je armen in een hoek van 90 graden ten opzichte van je lichaam te houden. Hou vol tot je armen verzuren.

4. Plank je weg naar de examens

Hoewel de plank niet ieders favoriete oefening is, werpt het wel zijn vruchten af. Steun voor deze positie op je ellebogen en voeten en probeer de rest van je lichaam zo recht als een plank te houden. Leg je boek onder je en hou de plank aan tot je een volledige pagina gelezen hebt. Bye bye eindejaarskilo’s, hello staalharde buikspieren!

5. Strek af en toe je benen

Geen zin om je stoel je verlaten? Geen probleem, want ook vanuit je bureaustoel kan je spieren kweken. In plaats van uren stil te zitten, kan je simpelweg af en toe de benen strekken. Zet je op het puntje van je stoel met je armen naast je en strek één been voor je uit. Buig je voet tot je been parallel is aan je heup. Herhaal dit drie keer zo’n vijf seconden lang per been voor been- en dijspieren waar menig fitnessblogger jaloers op zou zijn!