Annuleren
Zoeken
×
  • Geen resultaten

    We konden voor de zoekopdracht geen resultaten vinden.

  • Aan het zoeken

    De resultaten voor de zoekopdracht worden verzameld.

GATE15 sleurt u door de examens

Nieuws

GATE15 sleurt u door de examens: powerfood

Tijdens de examens fatsoenlijk eten, het is niet voor iedereen weggelegd. Maar maak je geen zorgen: GATE15 zou GATE15 niet zijn als wij je hier niet mee uit de nood zouden helpen. Daarom hebben wij voor jou een lijst gemaakt met de vijf beste powerfoods die jou door deze blok zullen sleuren! Want zelfs al kan je je ouders niet trots maken met uitstekende cijfers, kan je hen toch zeggen dat je voldoende vitaminen binnen hebt. 

1. Wees een echte millennial en verslind avocados alsof je leven ervan afhangt 

Ah, avocados. De hippe vruchten spelen al maandenlang de hoofdrol in verschillende kiekjes op Instagram. Naast fotogeniek, is de avocado ook nog eens een uitstekende studeersnack. Zo kan het helpen om je cognitieve functies te verbeteren, zoals je geheugen en je concentratie. Daarnaast houdt het met zijn goede vetten je huid glanzend, zodat niemand zal merken dat jij die nacht maar drie uur slaap hebt gehad. 

2. Maak je moeder blij door broccoli een kans te geven

Het is niet gemakkelijk om toe te geven, maar je moeder had gelijk toen ze zei dat je je broccoli op moest eten. De groente is namelijk hét krachtvoer voor je brein bij uitstek. Daarnaast houdt het dankzij de hoge portie vitamine K die het bevat je geheugen scherp, wat tijdens de blok zeker van pas kan komen. 

3. Smul zonder schuldgevoel van chocolade

We hebben het heel onze kindertijd mogen aanhoren: chocolade is slecht voor je. Natuurlijk gaan we niet beweren dat die calorierijke chocoladecake wél gezond is, maar we willen pure chocolade toch even in de spotlight zetten. De iets bittere variant van de lekkernij bevat namelijk cafeïne, wat in lage dosissen een positief effect heeft op je geheugen, humeur en concentratie. Daarnaast doet het dienst als "chill pill", aangezien de magnesium die het bevat stressverlagend werkt. Reden te meer om zonder schroom een heuse voorraad pure chocoladerepen in te slaan voor de examens! 

4. Hou een snackpauze met bosbessen

De kleine besjes blijken een prima snack te zijn tijdens het studeren. Niet alleen zijn ze het meest antioxidant-rijke voedsel, maar ze zouden ook je kortetermijngeheugen een flinke boost geven. Als je ze liever niet uit het vuistje eet, kan je er pannenkoeken of een smoothie mee maken. Of je kan ze samen met wat andere Instagram-waardige ingrediënten in een kommetje met yoghurt stoppen en een ontbijt maken waar menig foodblogger jaloers op zou zijn.

PS: probeer je ontbijt niet over te slaan tijdens de blok. Niet alleen helpt het je om je aandacht erbij te houden, maar ook zouden studenten die wel ontbijten beter presteren dan zij die dat niet doen. 

5. Probeer eens de volkoren variant van je favoriete eten 

Zoals alles in je lichaam, kan ook je brein niet werken zonder energie. Het vermogen om je focus te behouden en je te concentreren, komt voort uit een stevige portie energie (oftewel glucose in je bloed dat zijn weg vindt naar je hersenen). Blijf de hele dag alert door volkoren producten in je blokdieet op te nemen, aangezien zij langzaamaan glucose vrijlaten in je bloed. Probeer volkoren koekjes, brood of pasta.