Annuleren
Zoeken
×
  • Geen resultaten

    We konden voor de zoekopdracht geen resultaten vinden.

  • Aan het zoeken

    De resultaten voor de zoekopdracht worden verzameld.

Blog

Wat moet ik nu weer eten?

Laten we eerlijk zijn, één van onze grootste liefdes is eten. Eten is altijd lekker en kan je altijd doen. Het is gezellig, de perfecte bezigheidstherapie en je hebt het nog nodig ook. Helaas is het niet altijd even gemakkelijk om te weten wat je gaat eten. Tegenwoordig is er zo veel keuze doordat er verschillende keukens naar Antwerpen trekken. Maar wat nu als je op stage of op school zit, je weinig tot geen tijd hebt om iets te gaan halen en je toch iets lekker wilt eten? Daar heb ik de ideale tips voor!

Tip 1: Zorg ervoor dat je aan "meal prepping" doet.
Dit wil zeggen dat je al je maaltijd op voorhand gaat voorbereiden. Zondag is een rustige dag dus de ideale dag voor je meal prepping. Je kan vijf maaltijden maken, voor elke dag één. Deze maaltijden kan je dan invriezen of in de koelkast steken. Zo kan je elke dag een potje meenemen naar school of naar je stage en heb je iets lekker om te eten.

Tip 2: Bereid 1 maaltijd voor op zondag avond waar je bijna heel je week op basseert. 
Velen lusten niet elke dag hetzelfde. Maar door 1 iets te veranderen eet je toch niet hetzelfde. Een goed voorbeeld hiervan is stoofvlees of balletjes in tomatensaus. Je maakt een grote pot met een van deze twee op zondag avond. En dan ga je telkens de avond voorzien de 'side dish' maken. Een side dish voor deze maaltijd kan zijn: puree, aardappelen, frietjes, spaghetti, macaroni, kroketjes, gratin, rijst, quinoa, .. Noem maar op!! 

1/2

Tip 3: Hou het koud en simpel!
De basic boterham is niet altijd even lekker maar wel méga snel klaargemaakt. Pimp je basic boterham zodat deze te lekker is voor woorden. Dit kan je doen met: sla, radijsjes, mango, advocado, tuinkers, .. Die basic boterham zal er lang niet meer zo basic uitzien, in tegendeel. Nu is het een healthy sandwich en dat klinkt al veeeeeel beter.

SMAKELIJK !